تشکیل جلسه مدیریت بحران شهرستان

باتوجه به دستور استاندار محترم،جلسه مدیریت بحران راس ساعت۲۱تشکیل گردید

باتوجه به دستور استاندار محترم،جلسه مدیریت بحران راس ساعت۲۱تشکیل گردید


به گزارش روابط عمومی فرمانداری بدره در پی اطلاعیه سازمان مدیریت بحران استان و سازمان هواشناسی مبنی بر تشکیل یک سامانه پربارش در استان در روزهای یک شنبه تا سه شنبه، به ریاست دکتر یونس آزادی سرپرست فرمانداری بدره جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تشکیل و ضمن بررسی آخرین وضعیت دستگاه های اجرایی خدمات رسان، تصمیمات لازم  و حالت آماده باش به مجموعه ستاد مدیریت بحران شهرستان ابلاغ شد.
🔹آقای آزادی سرپرست فرمانداری بدره در این جلسه ضمن تبریک سال نو، برای همه مدیران و دستگاههای اجرایی شهرستان جهت خدمت به مردم در سال جدید آرزوی موفقیت کردند.
🔹سرپرست فرمانداری بدره در این جلسه با اشاره به پیش بینی بارش های گسترده باران رحمت الهی برای استان و شهرستان افزود: امیدواریم که انشالله مشکل خاصی در شهرستان پیش نیاید اما در شرایط بحرانی باید توانایی و آمادگی خود را برای مدیریت بحران در بدترین حالت و شرایط بالا ببریم.
🔹ایشان با اشاره به تاکید و دستور شخص آقای استاندار مبنی بر تشکیل جلسه مدیریت بحران شهرستانها برای بررسی آخرین وضعیت، بر آمادگی کامل مدیران برای مدیریت بحران احتمالی تاکید کردند.
🔹فرماندار بدره با اشاره به آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی افزود: همه ما تمایل داریم که تعطیلات را در بهترین شرایط سپری کنیم ولی از آن جایی که برای پذیرش مسئولیت اعلام آمادگی کرده ایم در صورت نیاز باید از تفریح و تعطیلات خود هم بگذریم لذا مدیران دستگاه های اجرایی الزاما و حتما باید در این شرایط در دسترس بوده و در شهرستان حضور داشته باشند.
🔹فرماندار بدره با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت ها، پای کار بودن و آمادگی کامل مدیران در شرایط اضطراری افزودند: هر دستگاهی که توانایی و امکانات لازم جهت ارائه خدمات به مردم در شرایط بحرانی را داشته باشد حتی اگر در حیطه وظایف کاری آن دستگاه هم نباشد اما ملزم به ارائه خدمات و کمک به سایر دستگاه های خدمات رسان خواهد بود و ضروری است که بخشداران نیز در سطح بخش ها این موارد را رصد کنند.
🔹دکتر یونس آزادی با اشاره به حضور گردشگران و میهمانان نوروزی در شهرستان و بالا رفتن نیاز به اسکان افزود: به احتمال بسیار زیاد برای میهمانان خصوصا گردشگران غیر بومی نیاز به اسکان اضطراری پیدا خواهیم کرد لذا همه ظرفیت ها از جمله سالن های ورزشی، مساجد، نماز خانه ادارت و حتی در صورت نیاز از ساختمان اداری ادارات باید مورد استفاده قرار گیرد‌.
🔹ایشان با اشاره به حضور و چادر زدن تعدادی از گردشگران در دامان طبیعت و حاشیه شهر و روستاها، بر ضرورت بحث اطلاع رسانی به این افراد نیز تاکید کرده و افزود: باید به عشایر و گردشگرانی که در دامان طبیعت حضور دارند خطرات احتمالی را اطلاع داده و در این زمینه بخشداران به کمک دستگاه های مرتبط از جمله منابع طبیعی، امور عشایری، دهیاران و...این موضوع را مدیریت نمایند.
🔹سرپرست فرمانداری بدره با اشاره به احتمال ایجاد مشکلاتی در راه دسترسی به تنگه زیبای شه داد پس از بارندگی افزود: با توجه به ضعیف بودن زیرساخت راه دسترسی به تنگه، در صورت شدت بارندگی قطعا در این منطقه تفریحی مشکلاتی به وجود خواهد آمد لذا در شرایط اضطرار به احتمال زیاد مجبور خواهیم شد که راه های دسترسی به تنگه را مسدود و از تردد ماشین به صورت موقت جلوگیری کنیم.
🔹سرپرست فرمانداری بدره در این جلسه بر آماده باش اورژانس، آمادگی آبفای شهری و روستایی برای رفع قطعی و شکستگی لوله های آب، تلاش و آمادگی مخابرات شهرستان برای جلوگیری از قطعی ارتباط خطوط تلفن، رصد راه های ارتباطی شهرستان توسط گشتهای اداره راهداری و حمل و نقل و جاده ای، آماده باش ماشین آلات شهرداری، پیگیری کمبود آرد نانوایی ها، هماهنگی با هیات امنا مساجد جهت اسکان و...تاکید کردند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است