فرمانداری بدره

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور قیصربیگی مدیر کل مدیریت بحران استانداری

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور قیصربیگی مدیر کل مدیریت بحران استانداری

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بدره، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور قیصربیگی مدیر کل مدیریت بحران استانداری، تیرافکن سرپرست فرمانداری و مدیران کل آب منطقه ای و رئیس جمعیت هلال احمر استان، مسئولین سد و نیروگاه و مدیران شهرستانی مربوطه در سالن جلسات سد و نیروگاه سیمره برگزار شد.

🔸تیرافکن سرپرست فرمانداری بدره
در این جلسه با بیان اینکه روستای تلخاب با جمعیتی بالغ بر ٧٠٠ نفر در مجاورت نیروگاه سیمره قرار دارد گفت: لغزش های جبهه شمالی روستا در مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی سالیان سال است که باعث ایجاد رعب و وحشت اهالی خصوصا در فصول دارای بارندگی می گردد.

🔸وی افزود: بالا آمدن سطح سفره های زیرزمینی، جنس رسوبات رسی منطقه و عوامل تشدید کننده حرکات توده ای هر لحظه امکان خسارات جانی و مالی برای ساکنین روستا محتمل می سازد.
نظر به شرایط حساس موجود و نگرانی اهالی همچنین تاخیر در اعلام نتایج مطالعه گروه وزارت نیرو ضروری است که دستگاه های متولی بدون فوت وقت و در یک اقدام عاجل با استقرار تیم مطالعاتی ستاد بحران کشور نسبت به تعیین عوامل موثر در ایجاد حرکات توده ای جهت برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم اقدام نمایند.

🔸سرپرست فرمانداری بدره با اشاره به پیگیری های مکرر این مشکل در سالیان گذشته افزود: متاسفانه با وجود پیگیری های زیادی که از طریق مسئولین شهرستان و استان تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته و این موضوع ممکن است باعث خسارات جانی برای مردم و فاجعه انسانی گردد همچنین طی چند سال گذشته اجرای طرح های عمرانی و توسعه زیرساختهای روستا منوط به تعیین تکلیف روستا شده که این امر باعث فشار مضاعف به ساکنین شده است.

🔸 وی ابراز امیدواری کرد قبل از وقوع هرگونه حادثه جبران ناپذیر ضمن شناسایی عوامل حرکات توده ای نسبت به جابجایی ساکنین مناطق پرخطر یا تثبیت ترانشه لغزشی اقدام گردد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است