فرمانداری بدره

سخنرانی فرماندار پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بدره

سخنرانی فرماندار پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بدره

🌐 سرپرست فرمانداری بدره امروز سخنران پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و روز شهرداری ها و دهیاری ها بوده و به نکات مهمی اشاره کردند.

 

🔹مهم ترین مطالب مطرح شده در این برنامه: 

 

🔶از بدو خدمت در شهرستان، به مناسبت های مختلف با اقشار مختلف مردم از جمله معتمدین، فرهنگیان، شوراهای اسلامی، هنرمندان، سمن ها و سایر اقشار دیدار داشته ام.

 

🔶حسن این جلسات و دیدارها این بود که بین مسولین و مردم شهرستان در خصوص اقدامات و کارهایی که باید در شهرستان انجام شود، همگرایی و اتفاق نظر شکل گرفت.

 

🔶اولین جلسه ای است که به عنوان سخنران پیش از خطبه توفیق حضور در جمع محترم شهرستان را دارم و گزارشی از عملکرد چندماهه از اقدامات انجام گرفته خدمت مردم شهرستان ارائه خواهم داد.

 

🔶در ابتدای حضور در شهرستان، در ماه پایانی سال، پیگیر کارهای پایان سال و جلسات هماهنگی خدمات سفر و  استقبال از میهمانان نوروزی شدیم.

 

🔶در ابتدای سال مثل کل کشور و استان، شهرستان بدره نیز درگیر بحران سیل شد و بیشتر مسئولین شهرستان تعطیلات نوروزی را در داخل ادارات شهرستان گذراندند و در صحنه مدیریت بحران سیل حضور داشتند که خدا رو شکر بحران سیل که در بسیاری از مناطق مختلف استان مشکلاتی را ایجاد کرده بود، در سطح شهرستان به خوبی مدیریت شد.

 

🔻جشنواره ایل بانگ، یک جشنواره در طراز ملی با حضور میهمانانی از بیش از ده استان کشور بود که در اردیبهشت ماه با استقبال گسترده و مشارکت خوب مردم شهرستان برگزار شد.

 

🔶استقبال گسترده مردم مسولین را به این نتیجه رساند که اجرای برنامه های فرهنگی در شهرستان تقویت گردد.

 

🔻برنامه ده گردشی نیز در دستور کار ادارات شهرستان قرار گرفته و وظیفه خود دانستیم که به میان مردم رفته و از نزدیک مسائل و مشکلات روستاها را بررسی نماییم‌.

 

🔻سرقت هایی که در سطح شهرستان رخ داد از دغدغه‌ها و نگرانی های بحق مردم بود که با پیگیری های به موقع دادگستری و نیروی انتظامی شهرستان سارقین از جمله سارقین احشام دستگیر شدند که لازم است از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

 

🔻بحث استقرار ادارات هم یکی از خواسته های مهم و بحق مردم عزیز شهرستان بوده است‌.

 

🔶با پیگیری های به عمل آمده اداره فنی و حرفه ای در شهرستان مستقر شده، اداره ثبت اسناد و املاک و صندوق کارآفرینی امید نیز در آینده ای نزدیک در سطح شهرستان مستقر خواهند شد.

 

🔶درکنار پیگیری استقرار ادارات، پیگیر ارتقا ادارات مستقر که به صورت نمایندگی اداره می شوند هم هستیم.

 

🔻انتخابات مهم ترین موضوعی است که امسال در کشور، استان و شهرستان بدره رخ خواهد داد.

 

🔶همه ما، دست اندرکاران و آحاد مختلف مردم باید برای برگزاری یک انتخابات قانونی و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تلاش کنیم.

 

🔻در حوزه مواد مخدر متاسفانه شاهد تقاضای روزافزون مصرف مواد مخدر در دنیا هستیم.

 

🔶کاهش سن مصرف مواد مخدر یکی از چالش های اساسی هست که متاسفانه در بسیاری از مناطق سن مصرف مواد مخدر به ده تا دوازده سال رسیده است که آمار بسیار نگران کننده ای است.

 

🔶مواد مخدر خسارات و پیامدهای منفی خطرناکی هم در بعد اجتماعی و هم در بعد فردی ایجاد می کند و فرد معتاد از یک فرد مفید به یک شخصی که جامعه باید برای آن هزینه کند، تبدیل خواهد شد.

 

🔶در سطح شهرستان هم اقدامات خوبی در جهت مبارزه با مواد مخدر توسط ادارات و دستگاه های مختلف از جمله فرماندهی انتظامی، فرماندهی سپاه ناحیه، بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و...صورت گرفته است و در کنار این دستگاه ها، ۶ سازمان مردم نهاد و یک مرکز ترک اعتیاد هم در سطح شهرستان فعال می باشد.

 

🔶در طول سال ۹۷ و سه ماهه اول امسال ۳۷۲ گرم انواع مواد مخدر و ۱۱۷۱ قرص روانگردان در سطح شهرستان به همت نیروهای نظامی و انتظامی کشف و ضبط گردیده است.

 

🔹شهرداریها و دهیاریها بایستی به دنبال درآمدزایی محلی باشند.

 

🔶شوراهای اسلامی نظارت توام با حمایت بر شهرداران و دهیاران داشته باشند.

 

🔶انتظار مردم از شهرداریها و دهیاریها متناسب با توان آنها باشد.

 

🔶شهرداریها و دهیاریها اولویت بندی درست و منطقی را در زمینه انجام کارهای عمرانی در شهرها و روستاها داشته باشند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است