فرمانداری بدره

برگزاری جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان

برگزاری جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان

🔻به گزارش روابط عمومی فرمانداری بدره مسلم تیرافکن معاون فرماندار در این جلسه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر اقتصاد جهان گفت: شیوع این ویروس بر وضعیت بنگاه های اقتصادی کوچک تاثیر بسزایی داشته و آن ها را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده و باعث کاهش تاب‌آوری این بنگاه‌ها شده است.

🔻وی افزود: علاوه بر اهمیت سلامت مردم برای دولت، وظیفه صیانت از بنگاه‌های کار و تولید نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و دولت با استفاده از تمامی ظرفیتها تدابیر و تمهیدات لازم را در راستای بهبود وضعیت اقتصادی اتخاذ نموده است.

🔻معاون فرمانداری بدره بیان داشت: در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از شاغلین و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا،وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی امکان ثبت نام شاغلین و کارفرمایان بیمه شده و فاقد بیمه مشمول این حمایت در 14 رسته شغلی که اشتغال آن ها توسط دستگاه های اجرایی مربوطه احراز شده باشد را در سامانه "کارا "فراهم نموده است.

🔻تیرافکن با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان فاقد بیمه تا 15 مرداد ماه گفت: متقاضیان مشمول که تمایل به استفاده از این تسهیلات دارند می توانند با مطالعه و بررسی شرایط و ضوابط اعلامی،نسبت به ثبت نام و تکمیل فرآیند آن در این سامانه اقدام نمایند.

🔻وی با تاکید بر اینکه شاغلین مشمول، باید در زیررسته های اعلام شده فعال بوده و اطلاعات آن ها در سامانه دستگاه تخصصی مرتبط موجود و از طریق سیستمی قابل احصاء باشند، خواستار اهتمام جدی،اطلاع رسانی،همکاری و هم افزایی دستگاههای اجرایی و بانکها در زمینه تسهیل در فرایند ثبت نام متقاضیان مشمول و استفاده از این تسهیلات جهت رونق کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا شد.

🔹در ادامه پس از بحث و بررسی و ارائه گزارش توسط مسئولین دستگاههای اجرایی و روسای بانکهای عامل تدابیر و تمهیدات لازم در این راستا اتخاذ گردید.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است